הצצה למפעל: כך מייצרים תפילין | גלריה

נתי קאליש No Comments on הצצה למפעל: כך מייצרים תפילין | גלריה

את מצוות הנחת תפילין אנו זוכים לקיים מידי יום ביומו. תהליך הייצור של התפילין לוקח זמן רב ועבודה רבה. הצלם דוד כהן יצא לתעד את התהליך – וזה מה שהוא הביא איתו | צפו בגלריה

An Ultra Orthodox Jewish man works on creating and assembling the Tefillin (phylacteries) at Mount Sinai Institute the northern Israeli city of Tzfat, January 4, 2023. Tefillin are a set of small black leather boxes containing scrolls of parchment inscribed with verses from the Torah. They are worn by male observant Jews during weekday morning prayers. Photo by David Cohen/Flash90 *** Local Caption *** úäìéê äëðä îëéï éåöø úôéìéï îëåï ñúí äø ñéðé צילום: דוד כהן | פלאש 90
12:41
28.04.24
קובי פינקלר No Comments on צה"ל השמיד עשרות רקטות שהיו מוכנות לשיגור לרחבי הארץ

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הצלם דוד כהן תיעד את העבודה במכון הסת"ם 'הר סיני' בצפת, בתהליך הכנסת הפרשיות וסגירת התפילין רגע לפני סיום המלאכה ומסירתם לילד בר המצווה.

בתמונות שצילם רואים את סופר הסת"ם בתהליך האחרון של הכנת התפילין. התהליך נקרא 'סגירת התפילין' במהלכו מכניס סופר הסת"ם את הפרשיות לפי הסדר לתוך בתי התפילין.

לתפילין של ראש, הוא מכניס ארבעה פרשיות מחולקות, 'קדש, 'והיה כי יביאך' , 'שמע' , 'והיה אם שמוע'. ולתפילין של יד ,מכניס פרשיה אחת שלימה שמכילה את כל ארבעת הפרשיות.

לאחר כן מכן מתחיל תהליך תפירת הבתים, על ידי גיד של בהמה, ובסיומה סופר הסת"ם סוגר את החריצים שנותרו ועובר למלאכת שיוף הבתים וצביעתם, הכנסת הרצועות לבתים, ובזה למעשה מסתכמת מלאכה ארוכה של חודשים רבים שבהם בונים את הבתים ומלאכת כתיבת הפרשיות.



0 תגובות